REGULAMIN SPRZEDAŻY
GMM GROUP
§ 1 Przepisy ogólne.
1. Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów, prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży.
2. Postanowienia niniejszego Regulaminu mogą być wyłączone jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Definicje (wskazane poniżej terminy, pisane z wielkiej litery, należy rozumieć zgodnie z przedstawioną poniżej definicją):
a) Sprzedający – GMM Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.;
b) Towary – rzeczy ruchome przeznaczone na sprzedaż za pośrednictwem sklepów internetowych
c) Klient – podmiot dokonujący zakupu;
d) Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
e) Przedsiębiorca – podmiot dokonujący zakupu w celach bezpośrednio związanych z działalnością gospodarczą lub zawodową;
f) Przewoźnik – podmiot zawodowo zajmujący się dostarczaniem Towarów (w tym firmy kurierskie);
g) Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
4. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 Ogólne zasady Sprzedającego.
1. Zaleca się, by przed zakupem Klient dokładnie przeczytał opis oferty oraz zapoznał się z cennikiem i warunkami dostawy. Opis oferty może zawierać ważne informacje dla użytkownika Towaru, w tym dotyczące jego przeznaczenia, reguł korzystania.
2. Klient zobowiązany jest zapoznać się z towarzyszącą Towarowi instrukcją obsługi. Zignorowanie instrukcji lub postępowanie wbrew jej postanowieniom, może skutkować negatywnymi konsekwencjami dla Klienta w toku ewentualnego procesu reklamacyjnego.
3. Sprzedający nie odwołuje ofert.
4. Zamówienia realizowane są automatycznie przez system komputerowy. W związku z tym informujemy, że wszelkie informacje pozostawione w „wiadomości dla sprzedającego” nie są uwzględniane. W zależności od wyboru Klienta, dla każdego zamówienia wystawiony jest eparagon bądź e-faktura jeśli poprawnie zostały podane dane firmy w odpowiednich dla nich rubrykach (NIP + NAZWA FIRMY). Faktury wysyłane są w formie elektronicznej na podany w zamówieniu adres e-mail Klienta.
4a. Eparagon – jest to dokument fiskalny w postaci elektronicznej, którego zakres reguluje Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących oraz Rozporządzenia MPiT w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać́ kasy rejestrujące. Warunkiem wydania eparagonu jest wyrażenie przez Klienta zgody poprzez akceptację regulaminu. Sprzedawca wydaje eparagon Klientowi za pośrednictwem systemu i repozytorium elektronicznych paragonów fiskalnych eparagony.pl. Wydanie eparagonu następuje poprzez i w momencie skutecznego zapisu dokumentu w repozytorium dokumentów systemu eparagony.pl. Klient uzyskuje dostęp do dokumentu oraz jego czytelnego widoku za pośrednictwem unikatowego hiperłącza przekazanego przez Sprzedawcę na podany w zamówieniu adres e-mail Klienta.
5. Podstawą do szybkiej realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie przez kupującego wszystkich wymaganych pól formularza dostawy.
6. Czas realizacji dostawy jest podany w ofercie, w sekcji „Dostawa i płatność”.
7. W przypadku wybranych Produktów Sprzedający zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dostarczenia lub form dokonania zapłaty. Na Sprzedającym spoczywa obowiązek uprzedniego poinformowania o tym fakcie Klienta (np. poprzez wskazanie we właściwym miejscu dostępnych form zapłaty i dostawy).
8. Wysyłkę za granicę Sprzedający realizuje tylko w wyraźnie oznaczonych przypadkach (informacja taka musi być w sposób jednoznaczny wskazana w ofercie). W pozostałych przypadkach Towar dostarczany jest wyłącznie na terenie Polski.
9. Ze względu na wzmożony ruch Towarów, częstotliwość zamawianych dostaw i różne partie Towarów, oferowane przedmioty na aukcjach mogą różnić się kolorem/odcieniem. Zakup tego samego przedmiotu w danym kolorze, w różnym odstępie czasowym może wiązać się z ryzykiem otrzymania Towaru innego koloru/odcienia. Na różnice w kolorach/odcieniach może mieć także wpływ indywidualny charakter procesu produkcyjnego poszczególnych elementów oferowanych przedmiotów.
10. Klient, który nie odbierze paczki w terminie, może zostać obciążony kosztami wysyłki. W takim przypadku, Klient może uzyskać jedynie zwrot środków zamówienia obniżony o koszt wysyłki. Czas na odbiór paczki pozostawionej w punkcie na Poczcie Polskiej wynosi 7 dni.
11. Sprzedający nie przyjmuje żadnych przesyłek nadanych do niego za pobraniem. Nadanie przesyłki do Sprzedającego za pobraniem, następuje na koszty i ryzyko nadawcy.
§ 3 Zapłata ceny
1. Zapłata następuje z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedającego.
2. Najszybszym sposobem zapłaty jest wpłata poprzez system PayU.
3. W tytule przelewu prosimy o podanie tylko i wyłącznie numeru zamówienia jaki otrzymali Państwo w momencie zakupu.
4. Umowa sprzedaży zawierana jest pod warunkiem dokonania przez Klienta zapłaty w terminie 7 dni licząc od daty zakupu. Brak zapłaty powoduje uznanie Umowy za niezawartą.
§ 4 Zbadanie Towaru – zasady dotyczące Konsumentów
1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Konsumentów, nie mają zastosowania do Przedsiębiorców.
2. Wysoce zaleca się, by Klient dokładnie sprawdził przesyłkę z Towarem w obecności Przewoźnika.
3. Jeżeli:
a) opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia;
b) Towar jest uszkodzony lub niekompletny;
c) występują inne nieprawidłowości dotyczące Towaru lub przesyłki; zaleca się, by Klient sporządził protokół w obecności Przewoźnika. W opisanych przypadkach zalecamy również odmowę przyjęcia przesyłki.
4. Jeżeli Klient nie odbiera Towaru osobiście, zaleca się, by pouczył o zasadach z ust. 3 osobę, która w jego imieniu dokona odbioru.
5. W przypadku wystąpienia problemów opisanych w ust. 3 powyżej, Sprzedający prosi o bezzwłoczny kontakt.
6. Sprzedający lojalnie wskazuje, że:
a) brak zbadania Towaru i przesyłki
b) niespisanie protokołu w obecności Przewoźnika
c) brak niezwłocznego kontaktu ze Sprzedającym może poważnie utrudnić proces reklamacyjny, w tym, w szczególności może uniemożliwić rzetelne zbadanie skali oraz źródła problemu.
7. Postępowanie według zasad niniejszego paragrafu może znacząco usprawnić proces reklamacji.
§ 5 Przejście ryzyka oraz obowiązek zbadania Towaru – zasady obowiązujące Przedsiębiorców
1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Przedsiębiorców, nie mają zastosowania do Konsumentów.
2. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi ze Sprzedającego na Klienta z chwilą odbioru Towaru przez Klienta, a w przypadku powierzenia towaru Przewoźnikowi – z chwilą wydania towaru Przewoźnikowi, niezależnie od tego która ze Stron ponosi koszty transportu.
3. Klient zobowiązuje się do sprawdzenia przedmiotu umowy w chwili jego odbioru pod względem ilości, jakości, a także pod kątem ewentualnych wad.
4. Wszystkie ewentualnie stwierdzone w toku odbioru braki lub wady przedmiotu umowy winny zostać wskazane w protokole w obecności Przewoźnika.
5. Niewskazanie w protokole w obecności Przewoźnika braków lub wad przedmiotu umowy obciąża Klienta.
6. Klient nie może się zwolnić od obowiązków wskazanych w ustępie 2 i 3 powyżej oraz od skutków ich niedochowania powołując się na przyjętą praktykę obrotu i odbioru.
§ 6 Prawo do odstąpienia
1. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Zasady dotyczące odstąpienia, prawa i obowiązki Stron, zostały opisane w zakładce „Warunki Zwrotów“.
§ 7 Reklamacje
Informacje dotyczące reklamacji zawarte są w zakładce „Warunki Reklamacji“.
§ 8 Ograniczenie odpowiedzialności względem Przedsiębiorców
1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Przedsiębiorców, nie mają zastosowania do Konsumentów.
2. Strony nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z zawartej umowy, jeśli jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie wynikło wskutek działania siły wyższej.
3. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu niewykonania i nienależytego wykonania umowy ograniczona zostaje wyłącznie do wartości ceny uiszczonej przez Klienta. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści.
4. Strony, na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego, wyłączają stosowanie przepisów dotyczących rękojmi za wady.
5. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady, jeżeli Towar został w jakikolwiek sposób zmodyfikowany, poddany obróbce, przetworzony lub samodzielnie naprawiony przez Klienta.
6. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady przedmiotu umowy, o których Klient wiedział lub przy dołożeniu należytej staranności mógł się dowiedzieć w chwili zawarcia umowy.
7. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady przedmiotu umowy, jakiegokolwiek rodzaju, powstałe na skutek niewłaściwego użycia, obróbki, przechowywania czy obchodzenia się z przedmiotem umowy.
8. Sprzedający nie odpowiada za produkty końcowe wytworzone przez Klienta przy użyciu przedmiotu umowy wykonanego przez Sprzedającego. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wyrządzone osobom trzecim w związku z produktami końcowymi wytworzonymi przez Klienta.
9. Stwierdzenie wady przedmiotu umowy nie zwalnia Klienta z obowiązku zapłaty Ceny za wydany przedmiot umowy, chyba że Strony wyraźnie postanowiły inaczej.
§ 9 Polubowne sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Informacje dotyczące Polubownych sposobów rozpatrywania reklamacji i chodzenia roszczeń zawarte są w zakładce „Warunki Reklamacji“.
§ 10 Postanowienia końcowe
1. W przypadku braku możliwości rozwiązania sporu polubownie, sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikłych na tle umowy zawartej pomiędzy Sprzedającym a Klientem będącym Przedsiębiorcą, będzie sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedającego.
2. Niniejszy Regulamin obowiązuje dla wszystkich umów zawartych po dniu 30.09.2019 r.
3. Regulamin dostępny jest w zakładce „Regulamin“ na stronie www.gmmgroup.pl oraz w siedzibie firmy Gmm Group.